Aké služby poskytuje vaša realitná kancelária?

Naša realitná kancelária zastreší kompletný predaj Vašej nehnuteľnosti „na kľúč“. Ponúkame regionálny marketing, právny servis aj kataster v cene provízie a poskytujeme realitné služby na mieru podľa potrieb klienta. Postaráme sa o administratívu, obhliadky aj o marketingovú stratégiu predaja a vyhotovenie reklamných prospektov.

Bežná inzercia na portáloch už v dnešnej dobe zďaleka nestačí! Mladí ľudia sú na sociálnych sieťach a na nich treba úplne inak. Bežní makléri to často podceňujú alebo nevedia ako na to. Väčšina RK nemá ani vlastných fotografov a fotia ponuky mobilnými telefónmi. To si predsa vie väčšina predávajúcich spraviť aj sami, no nie? Naša realitná kancelária ponúka úplne iný prístup. Pracujeme so sociálnymi sieťami, fotíme nehnuteľnosti ako izby v špičkových hoteloch, samozrejmosťou sú virtuálne a video prehliadky. Vďaka šikovnému finančnému špecialistovi pripravíme kupujúcim najvýhodnejšiu hypotéku na trhu, a celý obchod vďaka autorizovanému advokátovi prebehne bez problémov a rýchlo. A to všetko v cene provízie, ktorú v konečnom dôsledku zaplatí kupujúci na konci obchodu.

Ako začnem spolupracovať s vašou realitnou kanceláriou?

Stačí nás kontaktovať telefonicky alebo e-mailom a my sa postaráme o zvyšok. Spoločne s Vami prejdeme celý proces predaja nehnuteľnosti a prispôsobíme naše služby Vašim požiadavkám.

Základom je fyzická obhliadka nehnuteľnosti a uzatvorenie sprostredkovateľskej dohody. S našim maklérom si dohodnete osobné stretnutie pre úvodnú obhliadku nehnuteľnosti, kde dôjde k špecifikácii ponuky a príprave úvodných dokumentov, ktoré sú potrebné k podpisu sprostredkovateľskej dohody. Pre úvodný kontakt je vhodné vyplniť tento formulár o nábore nehnuteľnosti. Na základe obhliadky a všetkých dokumentov sa spraví kompletný trhový prieskum z pohľadu tejto nehnuteľnosti a navrhne sa klientovi predajná cena. Po odsúhlasení predajnej stratégie dochádza k uzatvoreniu dohody medzi vlastníkom a realitnou kanceláriou o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti. Následne náš marketingový tím pripraví profesionálne fotografie a virtuálne prehliadky nehnuteľnosti.

Platí sa niečo pri úvodnom stretnutí s maklérom?

Ak nás oslovíte už s konkrétnym náborom svojej ponuky, maklér ide na stretnutie za Vami pripravený a o nehnuteľnosti si ešte pred stretnutím zistí všetky dostupné informácie. Od katastra až po vypracovanie cenovej mapy na základe okolia a aktuálnej ponuky na trhu. Na tomto stretnutí vo Vašej nehnuteľnosti sa už vykonáva reálna obhliadka ponuky a kontrola vlastníckych vzťahov, ako aj sumár všetkých dokumentov. Rovnako v tomto prípade sú už vypracované aj dohody medzi vlastníkom a realitnou kanceláriou o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti. Všetky tieto úkony sú bezplatné, ak dôjde k podpisu dohody o sprostredkovaní predaja. Avšak v prípade, že po tomto úsilí a vynaloženom čase nedôjde k podpisu dohody o sprostredkovaní, prípadne dôjde k odstúpeniu od podpísanej dohody v nasledujúcich dňoch zo strany vlastníka, táto služba náboru nehnuteľnosti bude následne spoplatnená podľa aktuálne platného cenníka.

Kedy sa platí provízia a kto ju vlastne platí?

Nič neplatíte vopred, a to je veľká výhoda! Nemusíte sa obávať toho, že potrebujete na začiatku platiť rôzne poplatky za inzerciu či fotografov. Taktiež sa nemusíte obávať toho, že budete platiť právnické služby alebo poplatky na kataster skôr, ako Vám prídu peniaze z predaja nehnuteľnosti. Všetky tieto úkony bude hradiť naša Realitná kancelária počas celej dohodnutej spolupráce pri predaji Vašej nehnuteľnosti. No a daná „provízia“ sa hradí až pri podpise kúpno-predajnej zmluvy. A keďže je táto položka zahrnutá v predajnej cene Vašej nehnuteľnosti, v konečnom dôsledku ju hradí kupujúci (nie Vy).

Môžem sa dohodnúť aj s inou realitnou kanceláriou okrem Vás?

Ak už máme uzatvorenú dohodu o sprostredkovaní predaja Vašej nehnuteľnosti, tak nie. Pracujeme výhradne exkluzívnou formou práve preto, aby sme efektívne navrhli stratégiu a naplno sa venovali Vašej ponuke. Každopádne naša realitná kancelária je členom Realitnej Únie SR a teda makléri majú dohodnuté formy spolupráce s inými maklérmi v rámci únie. A pokiaľ iný maklér má klienta, ktorému by Vaša nehnuteľnosť vyhovovala, vieme sa bez problémov dohodnúť na spolupráci, pričom z Vašej strany nie je žiadna povinnosť nadväzovať nejakú novú zmluvu alebo riešiť dodatočnú províziu. Aj pri takejto spolupráci je všetko v našej réžii. Takže riešiť viac realitných kancelárii na predaj jednej nehnuteľnosti naozaj nemá žiaden racionálny význam.

Aký je rozdiel medzi službou realitnej kancelárie a realitnej asistentky?

Úplne základný rozdiel je v provízii. Realitná kancelária poskytuje kompletné realitné služby, za ktoré dostane zaplatené vo forme provízie až pri uzatvorení obchodu – teda pri reálnom predaji Vašej nehnuteľnosti. A teda Vy ako vlastník idete do minimálneho rizika bez potreby minúť akékoľvek vlastné peniaze počas predaja. Realitná kancelária sa tak na vlastné riziko postará o všetky poplatky, inzerciu, kompletné obhliadky a komunikáciu so záujemcami.

Pričom služba Realitná asistentka je skôr marketingová služba, ktorá má za úlohu čo najlepšie odprezentovať Vašu nehnuteľnosť a postarať sa o inzerciu. Hodnota tejto služby je rádovo nižšia ako provízia komplexnej služby realitnej kancelárie, avšak je splatná vopred a nemá vplyv na samotný úspešný predaj nehnuteľnosti. Taktiež kompletná logistika obhliadok a právny servis vrátane ďalších poplatkov ostáva na vlastníkovi.

Ako mi pomôžete s marketingom mojej nehnuteľnosti?

Súčasťou našich služieb je aj profesionálny marketing Vašej nehnuteľnosti – od regionálneho až po celoslovenský. Zabezpečíme profi fotografovanie, tvorbu atraktívneho inzerátu a jeho zverejnenie na vhodných platformách, aby sme oslovili čo najväčší počet potenciálnych kupujúcich.

A ako to vyzerá, keď sa Vašej ponuky chopia naši marketéri? Vytvoríme virtuálne prehliadky, pripravíme grafiky aj videospoty pre sociálne siete a samozrejmosťou je fotenie profesionálnou technikou (nie mobilom!). To je štýl našej štandardnej prezentácie, od „povinnej jazdy“ bežného makléra, cez cielený marketing na sociálnych sieťach, po exkluzívne spolupráce s regionálnymi blogmi a cielenými výlepnými miestami či tlač a roznos letákov do schránok v okolí Vašej nehnuteľnosti. A to všetko „inhouse“ pod jednou strechou u nás.

Ako rýchlo sa dá ponuka pripraviť do inzercie?

Keďže naša kancelária nie je závislá od externých dodávateľov a celý marketing si riešime sami, vieme celú inzerciu vrátane nafotenia nehnuteľnosti zrealizovať už do 24 hodín od podpísania dohody o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti. Samozrejme je potrebné, aby nehnuteľnosť samotná bola pripravená na fotenie.

Nemusím sa báť obhliadok a cudzích ľudí?

Riziko minimalizujeme tým, že každého klienta overíme a spíšeme s ním obhliadkový list, kde overíme aj jeho OP a ďalšie osobné údaje. Bez toho sa cudzia osoba do Vašej nehnuteľnosti s našim maklérom jednoducho nedostane.

A keďže naše štandardy prezentácie nehnuteľnosti obsahujú aj virtuálne a video prehliadky, na konkrétne fyzické obhliadky sa tak dostanú zväčša už iba naozaj vážni záujemcovia o danú nehnuteľnosť.

Ako dlho trvá predaj nehnuteľnosti?

Dĺžka procesu predaja nehnuteľnosti závisí od viacerých faktorov, ako sú atraktivita nehnuteľnosti, lokalita či aktuálna situácia na trhu. Naším cieľom je však čo najrýchlejší a efektívny predaj za najlepšiu možnú cenu. Dĺžka predaja sa vopred nedá odhadnúť, no pokiaľ sa zvolí vhodná stratégia, je možné nehnuteľnosť predať hneď po prvej prehliadke. Všetko záleží od stavu nehnuteľnosti, na dobre zvolenej trhovej cene a samozrejme aj na lokalite. Z našich skúseností však celý proces urýchli najmä dobre zvolená cena.

Každopádne náš marketingový tím robí všetko pre to, aby prezentácia čo najviac upútala na prvý pohľad. Kvalitné fotografie, virtuálne a video prehliadky, inzercia na najväčších realitných portáloch či sociálnych sieťach oslovia v krátkom čase desaťtisíce možných záujemcov z regiónu. Ak si klient nechá poradiť čo sa týka vhodne zvolenej stratégie, možný záujemca môže prísť veľmi rýchlo. A keďže spolupracujeme s autorizovaným advokátom, zmluvy a vklad na kataster sa dajú zvládnuť do 1 mesiaca.

Vplyv na odovzdanie/prepis nehnuteľnosti však majú aj rôzne ťarchy/vecné bremená na danej nehnuteľnosti, ako aj fakt, či kupujúci má hotovosť alebo si ešte len ide vybavovať hypotéku. V takých prípadoch sa predaj môže len administratívne natiahnuť aj o ďalšie týždne či mesiace.

Kto vypracuje kúpno-predajnú zmluvu a dorieši kataster?

Keďže naša realitná kancelária spolupracuje s autorizovaným advokátom, návrh kúpno-predajnej zmluvy a následný vklad na kataster je v našej réžii (vrátane všetkých poplatkov vyplývajúcich z dohody o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti). Z Vašej strany ako predávajúceho sa bude potrebné iba dostaviť vo vopred dohodnutom termíne u tohto advokáta alebo notársky poveriť tretiu osobu, ktorá bude mať plné právo podpisovať takéto zmluvy za Vás (napr. v prípade predaja na diaľku).

Mám inú predstavu o predajnej cene ako váš odhad. Čo teraz?

V rámci praxe našej realitnej kancelárie sa nám pravidelne stáva, že odhad našej predajnej ceny je skoro totožný s následným odhadom znalca pri čerpaní hypotéky. Ak je Vaša požadovaná cena nižšia, je veľká šanca, že nehnuteľnosť sa s dobrou stratégiou a vizuálnou prezentáciou predá veľmi rýchlo.

Ak je Vaša požadovaná cena radikálne vyššia oproti aktuálnym trendom na trhu a podobným nehnuteľnostiam v danej lokalite, tak k náboru a dohode o sprostredkovaní s našou realitnou kanceláriou pravdepodobne nedôjde. A to z jediného racionálneho dôvodu – nehnuteľnosť sa jednoducho nepredá. Je to teda strata času pre obe strany. Oslovíte teda iného realitného makléra, ktorý si to rád už len kvôli referenciám zalistuje do portfólia a zverejní na portáloch – viac energie tomu nevenuje. Ubehnú mesiace bez jedinej obhliadky a v konečnom dôsledku a s odstupom času je veľmi pravdepodobné, že danú nehnuteľnosť predáte ešte za menej, ako bolo pôvodné trhové nacenenie. Pretože kupujúci dostane silný argument o „ležiaku“ v inzercii, ktorý nikto nechce. A samozrejme po niekoľkých mesiacoch sa môže radikálne zmeniť aj situácia na finančnom trhu, či podmienkach čerpania hypoték a kupujúcich bude menej a menej – ako to vidíme aj v dnešnej dobe. Preto treba jednať už od začiatku uvážene a naozaj „neprestreliť“.

Čo ak sa moja nehnuteľnosť nepredá? Budem musieť niečo zaplatiť?

Naša provízia je účtovaná len v prípade úspešného predaja Vašej nehnuteľnosti. Ak sa nám nepodarí nájsť kupujúceho počas zmluvného vzťahu, žiadne poplatky Vám účtované nebudú.

Môžete mi pomôcť aj s kúpou novej nehnuteľnosti?

Samozrejme, radi Vám pomôžeme nielen s predajom Vašej súčasnej nehnuteľnosti, ale aj s hľadaním a kúpou novej nehnuteľnosti podľa Vašich predstáv a požiadaviek. V prípade čerpania hypotekárneho úveru či prenesenia hypotéky Vám poradí náš finančný špecialista a tak budete mať celý proces zmeny Vášho bývania u nás pod jednou strechou.

Máte otázky ?

Zaujíma Vás, ako pracuje naša realitná kancelária v Košiciach? Máte pochybnosti, čo, kedy a kto platí? Aký je postup a ako vôbec začať? Na tejto podstránke prinášame odpovede na najčastejšie kladené otázky, s ktorými sa v praxi stretávame.

Realitná kancelária Košice